Jak wygląda rozliczenie gminy z jej jednostkami budżetowymi oraz rozliczenia pomiędzy jednostkami?


Jak odliczyć VAT naliczony od wydatków gminnych jednostek budżetowych?

Między innymi na te pytania odpowiedzą zaproszeni eksperci podczas konferencji VAT w jednostkach samorządu terytorialnego, która odbędzie się 17 czerwca w Warszawie.


Szczególny nacisk położony zostanie na rewolucyjne stanowisko wyrażone przez Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale I FPS 1/13 z dnia 24 czerwca 2013 r. zmieniające całkowicie sposób rozliczeń stosowany dotychczas dla transakcji dokonywanych pomiędzy gminami a ich jednostkami budżetowymi.


Koszt udziału:
390 zł +23% Vat

Koszt udziału obejmuje:
• serwis kawowy i lunch
• publikacja "VAT w gminach"
• zaświadczenie udziału

W programie:

10:00-10:10 Otwarcie programu, przedstawienie założeń
10:10-11:00 Rozliczenia VAT po uchwale NSA (omówienie uchwały NSA i wniosku do ETS oraz ich konsekwencji).
a. czy i kiedy należy wprowadzać zmiany?
b. problemy związane z tworzeniem jednej deklaracji VAT w Gminie
prowadzenie: Tomasz Bełdyga, Przemysław Szywacz

11:00:12:00 Uzyskiwanie zwrotów VAT przez Gminę
a. działalność inwestycyjna,
b. wydatki bieżące,
c. planowanie pod kątem efektywnego rozliczania VAT w przyszłości.
prowadzenie: Rafał Szafraniec, Katarzyna Stawowa

12:00-13:00 Przerwa na lunch

13:00-13:30 Uzyskanie zwrotu VAT na przykładzie inwestycji infrastrukturalnych oraz oświatowych
prowadzenie: Rafał Szafraniec, Przemysław Szywacz

13:30-14:30 Konsekwencje w VAT aportu majątku Gminy do spółki prawa handlowego
prowadzenie: Rafał Szafraniec, Katarzyna Stawowa

14:30-15:00 Panel dyskusyjny z udziałem prowadzących

Podsumowanie i zakończenie


Eksperci:

Tomasz Bełdyga -Radca prawny, Partner, w zespole podatków pośrednich odpowiedzialny za doradztwo na rzecz podmiotów sektora finansów publicznych. Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Zajmuje się zarówno bieżącym doradztwem w zakresie podatków pośrednich, jak i wdrażaniem optymalizacji podatkowych oraz prowadzeniem postępowań przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Autor licznych publikacji na łamach prasy fachowej oraz prelegent na wielu konferencjach i szkoleniach z zakresu podatków pośrednich.


Katarzyna Stawowa - Menedżer, Biuro KPMG w Warszawie. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie podatku od towarów i usług dla klientów działających w branży energetycznej, budowlanej oraz świadczących usługi finansowe. Posiada również szerokie doświadczenie w zakresie doradztwa oraz optymalizacji rozliczeń podatkowych jednostek samorządu terytorialnego.


Rafał Szafraniec - Doradca podatkowy, Dyrektor, Biuro KPMG we Wrocławiu. Absolwent prawa i stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie podatków pośrednich, przede wszystkim w zakresie podatku VAT. Doradza gminom, powiatom i spółkom komunalnym w zakresie VAT. Ponadto zajmuje się świadczeniem usług doradczych dla polskich i międzynarodowych firm z sektora energetyki, motoryzacji, farmaceutyków i usług, w szczególności finansowych.


Przemysław Szywacz - Doradca podatkowy, Starszy menedżer, Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Zajmuje się bieżącym doradztwem podatkowych dla podmiotów z różnych sektorów gospodarki (w tym energetyka, nieruchomości, jednostki samorządu terytorialnego) jak również przeprowadzaniem przeglądów podatkowych i analizą zagadnień z dotyczących rachunkowości, polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Autor publikacji podatkowych oraz prelegent podczas szkoleń i konferencji podatkowych.

Więcej informacji pod adresem konferencja.lex.pl/vatwgminach/
 




Serwis Samorządowy www.samorzad.lex.pl objął konferencję VAT w jednostkach samorządu terytorialnego patronatem medialnym.