Zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy o związkach metropolitarnych (Dz.U.2015.1890) zarząd związku metropolitalnego wykonuje zadania przy pomocy urzędu metropolitalnego. Jego zasady funkcjonowania oraz organizacja (podobnie jak to ma miejsce w przypadku jednostek organizacyjnych związku) wynikają z uchwalonego przez zarząd związku regulaminu organizacyjnego. Mówiąc o urzędzie należy również przywołać treść ust. 3 wspomnianego przepisu który stanowi, iż do urzędu metropolitalnego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące urzędu marszałkowskiego. W stosunku do pracowników urzędu metropolitalnego, jak również jednostek organizacyjnych związku zastosowanie znajdują odpowiednio przepisy o pracownikach samorządowych dotyczące pracowników urzędu marszałkowskiego i pracowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.

Dowiedz się więcej z książki
Poszukiwanie modelu inteligentnego miasta. Przykład Gdańska i Glasgow
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł




Do władz związku metropolitalnego zalicza się również skarbnika i sekretarza związku metropolitalnego. Pierwszy z nich powoływany jest przez zgromadzenie, na wniosek przewodniczącego zarządu. Obaj biorą udział w pracach zarządu oraz mają możliwość uczestniczenia w obradach zgromadzenia z głosem doradczym. W zakresie nieuregulowanym w ustawie do praw i obowiązków skarbnika związku metropolitalnego i sekretarza związku metropolitalnego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące skarbnika województwa oraz sekretarza województwa.

(wartowiedziec.org)
 

 

Więcje informacji i narzędzi znajdziesz w programie
LEX Samorząd Terytorialny
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów