Rozporządzenie Rady Ministrów obowiązujące obecnie (z maja tego roku) w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych wprowadziło zmiany w wykazie stanowisk - wyodrębniło do oddzielnej liczby porządkowej -stanowisko dyrektor departamentu (biura), co spowodowało brak możliwości utworzenia stanowiska dyrektor wydziału.

Czytaj też: Dyrektorzy wydziału do odwołania czy degradacji

Zgodnie rozporządzeniem pracownik samorządowy zatrudniony w dniu wejścia w życie rozporządzenia na stanowisku nieprzewidzianym w rozporządzeniu (dyrektor wydziału) może być zatrudniony na tym stanowisku do dnia 31 grudnia 2018 r.

Proponowana w akcie prawnym zmiana nie tworzy nowego stanowiska, natomiast pozwoli na dalsze zatrudnianie osób na stanowisku dyrektora wydziału po dniu 31 grudnia 2018 r.

Urzędy przewidywały stanowisko dyrektora wydziału

Niektóre urzędy samorządowe sygnalizują, że w swojej strukturze przewidywały stanowisko dyrektor wydziału. Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego uznała za konieczne przywrócenie poprzedniego stanu, tj. możliwości tworzenia stanowiska dyrektor wydziału.

Jak podkreśla resort pracy w ocenie skutków regulacji, nie jest możliwe inne uregulowanie tej kwestii, niż przez zmianę rozporządzenia, bo warunki wynagradzania pracowników samorządowych regulowane są rozporządzeniem Rady Ministrów.

Uporządkowanie wymagań kwalifikacyjnych zastępców kierowników USC

Unia Metropolii Polskich zgłosiła propozycję zmiany w zakresie minimalnych wymagań kwalifikacyjnych dla stanowiska zastępca kierownika urzędu stanu cywilnego. Chodzi o odesłanie do odrębnych przepisów. Prawo o aktach stanu cywilnego określa wymagania w zakresie kwalifikacji i stażu pracy dla kierownika urzędu stanu cywilnego i jego zastępcy. Do rozporządzenia dodano odesłanie według odrębnych przepisów.

Rozporządzenie ma wejść w życie 1 stycznia 2019 r.

Zobacz też komentarz praktyczny: Zmiany w wynagradzaniu pracowników samorządowych