Jakich działań marketingowych potrzebują samorządy? Czy samorządy są skazane na nowe technologie? Jak prowadzić skuteczny dialog z mieszkańcami? Kampanie komunikacyjne oparte na intuicji specjalistów od marketingu czy badaniach? I wreszcie czym w kontekście marketingu miejsc jest innowacyjność? To zaledwie kilka z kwestii, o których dyskutowali uczestnicy II Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. - Podczas dwóch dni uczestnicy wysłuchali wystąpień kilkunastu prelegentów, poświęconych różnym aspektom komunikacji marketingowej w samorządach. Była mowa o czynnikach determinujących sukces kampanii public relations miast i regionów, tendencjach w marketingu miejsc na świecie i ich przełożeniu na rynek polski, wykorzystaniu mediów społecznościach czy o społecznej odpowiedzialności miast i regionów – relacjonuje Wojciech Materna, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.


Debata ekspertów

Podobnie jak w ubiegłym roku, w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele firm i agencji marketingowych oraz mediów z całej Polski. Zetknięcie różnych środowisk pozwoliło na pojawienie się ciekawych wniosków i spostrzeżeń podczas wystąpień prelegentów oraz gorących dyskusji na temat nowych trendów w marketingu miejsc, podczas debaty prowadzonej przez Marzenę Furtak-Żebracką, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. Innowacyjność to nie tylko wykorzystanie nowych technologii, ale metoda dotarcia do odbiorców i sposób prowadzenia dialogu – zaznaczał Wojciech Materna, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka, który jednocześnie przyznawał, że wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w mającej miejsce rewolucji komunikacyjnej jest nieuniknione. Z kolei Krzysztof Nepelski, Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych, Grupa RMF, zwrócił uwagę na konieczność budowania opartego na wzajemnym zrozumieniu dialogu z otoczeniem, jaki powinien być podstawą pozostałych działań marketingowych.

Warsztaty pod okiem specjalistów

W tym roku po raz pierwszy podczas Kongresu obok wystąpień praktyków, odbyły się także warsztaty: Ocena skuteczności strategii w marketingu miejsc, prowadzone przez Piotra Lutka, Prezesa Kancelarii Doradczej Synergia oraz Kryzys w samorządzie, czyli jak zapobiegać i reagować, moderowane przez dr. Dariusza Tworzydło, Prezesa Zarządu Exacto Sp. z o.o. oraz dr. Zbigniewa Chmielewskiego, Wiceprezesa Zarządu Exacto Sp. z o.o.

- Za nami druga edycja ogólnopolskiego wydarzenia, podczas którego świat samorządowców spotyka się z przedstawicielami branży marketingowej, aby wspólnie dyskutować o nowościach w marketingu miejsc. W tym roku mieliśmy jeszcze większą liczbę zgłoszeń niż podczas pierwszej edycji Kongresu. Ze strony uczestników otrzymaliśmy pozytywne opinie zarówno na temat nowej, rozbudowanej o warsztaty formuły, jak również w odniesieniu do zawartości programu i poziomu wystąpień prelegentów – podkreśla Marzena Furtak-Żebracka, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.

Jak podsumowuje Jarosław Reczek, Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego: - Podobnie jak rok temu, także i teraz mamy nadzieję na kontynuację i kolejną odsłonę wydarzenia. Zależy nam, aby Kongres na stałe wpisał się w kalendarz imprez samorządowców oraz stał się dla nich miejscem zdobywania wiedzy, poznawania nowych trendów oraz integracji. Będziemy nadal rozwijać formułę wydarzenia, bazując na sugestiach najbardziej zainteresowanych, czyli samych uczestników.

Patronem medialnym wydarzenia był Serwis Samorządowy www.samorzad.lex.pl

Uczestnicy Kongresu podczas wystąpienia Anny Proszowskiej. Fot. K. Zajączkowska

Debata z udziałem ekspertów. Fot. K. Zajączkowski