W konkursie "Młodzi w Łodzi - Mam Pomysł na Biznes" mogą uczestniczyć wszystkie firmy działające w mieście nie dłużej niż rok oraz osoby w wieku od 18 do 35 lat, w tym studenci, które mają swój pomysł na biznes i chcą go realizować w mieście.

"Z jednej strony kreujemy postawy przedsiębiorczości, a z drugiej chcemy także tych, którzy mają dobry pomysł na biznes wesprzeć na starcie. Sporo tych projektów, które przez konkurs przeszły, nadal funkcjonuje w życiu" - mówił w poniedziałek na inauguracji konkursu wiceprezydent Łodzi Marek Cieślak.

Konkurs organizowany jest w dwóch kategoriach: ogólnej oraz dla studentów.

Można się do niego zgłaszać za pomocą formularza na stronie internetowej - www.mlodziwlodzi.pl. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 15 kwietnia.

Autorzy najlepszych prac, wyróżniających się oryginalnością i mających realną

szansę na wdrożenie, zostaną zaproszeni do drugiego etapu. Uzyskają m.in. możliwość

szkoleń oraz doradztwa indywidualnego z zakresu tworzenia profesjonalnego biznesplanu oraz prowadzenia księgowości w firmie. Biznesplany oceniać będzie Kapituła Konkursu, a ogłoszenie wyników zaplanowano na 20 czerwca.

Na zwycięzców w każdej kategorii czekają nagrody w wysokości po 10 tys. zł

ufundowane przez prezydenta Łodzi. Twórcy najlepszych projektów mogą liczyć także na liczne nagrody od firm sponsorujących konkurs m.in. laptopy, tablety czy stworzenie identyfikacji wizualnej firmy.

Konkurs z roku na rok cieszy się coraz większym powodzeniem. W ub. roku zgłosiło się ponad 100 młodych przedsiębiorców i studentów, mających pomysł na biznes z rozmaitych branż; dominują jednak nowoczesne technologie i usługi.

Jedna z laureatek konkursu Marta Rutkowska, która prowadzi firmę zajmującą się

naturalną pielęgnacją skóry głowy i włosów, przyznała, że konkurs był dla niej

dużą szansą od strony promocyjnej. Otrzymała także cenne wskazówki od profesjonalistów przy tworzeniu biznesplanu. Bartłomiej Talaga, zajmujący się reklamą i tworzeniem wizerunku dla firm, przyznał, że konkurs pokazał, jak można zaplanować biznes i jak działać w warunkach rynkowych.

Program "Młodzi w Łodzi", przygotowany przez Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi przy współpracy z uczelniami oraz pracodawcami, działa od marca 2008 roku. Jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do związania się z Łodzią, zwiększenie liczby kandydatów na studia na kierunkach preferowanych przez pracodawców, a także promocja miasta.

Z programem współpracuje ponad 50 firm. 

szu/ amac/