Samorząd terytorialny to jeden z podstawowych segmentów władzy publicznej, odpowiedzialny za realizację wielu zadań na rzecz obywateli.

Sprawnie funkcjonująca administracja publiczna – w szczególności na szczeblu samorządu terytorialnego – stanowi podstawę budowania zaufania obywateli do państwa, wymaga zatem bieżącej analizy zadań i kompetencji oraz zmian, które pozwolą jeszcze lepiej wykorzystać potencjał samorządów.
Ostatnie lata pokazały, że samorząd terytorialny w Polsce potrzebuje jednak nowego impulsu rozwojowego. Mając to na uwadze zachęcamy do udziału w konsultacjach dotyczących przyszłości samorządu w Polsce i przypominamy, że propozycje zmian w zakresie prawa samorządowego można przesyłać do końca lutego 2015 roku.

Zgłaszanie propozycji następuje za pomocą specjalnego formularza (formularz do pobrania na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji), który po wypełnieniu należy przesłać na adres e-mail: postulatysamorzadowe@mac.gov.pl.

Propozycje zmian dla jednej ustawy zgłaszamy na jednym formularzu (zasada jeden formularz – jedna ustawa). W przypadku propozycji do kilku ustaw, formularze wypełniamy odrębnie dla każdej z ustaw.


(Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji)