„Prace na ul. Unii Lubelskiej odbywać się będą na odcinku od nowo projektowanej pętli tramwajowo-autobusowej do połączenia z istniejącym układem drogowym. Zadanie realizowane jest w ramach projektu +Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej+”- podkreślił Krzysztof Kaczanowski z Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Jak tłumaczył, „w wyniku realizacji inwestycji nastąpi zwężenie ul. Unii Lubelskiej na wysokości budynku nr 16 oraz całkowite zamknięcie istniejącego chodnika po stronie zakładów WSK w kierunku ronda Żegrze. Ruch pieszych odbywać się będzie po tymczasowym ciągu wyznaczonym przez wykonawcę”.

Koszt inwestycji szacowany jest na niecałe 2,7 mln zł. Biuro prasowe urzędu miasta przekonuje, że inwestycja ma duże znaczenie, ponieważ finalnie ułatwi ona transport do centrum miasta znacznej liczbie mieszkańców, m.in. z rejonu ul. Kórnickiej, os. Lecha, ronda Żegrze oraz ul. Unii Lubelskiej.

Przetarg na realizację inwestycji wygrała we wrześniu firma Skanska SA. W ogłoszeniu przetargowym przewidziano, że „wybrany podmiot będzie miał do 70 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy na realizację pierwszego etapu tego zadania, na który złożą się m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne i przygotowawcze, likwidacja przyłącza wody, przebudowa kolizji, a także zabezpieczenie i wycinka drzew. Na przeprowadzenie pozostałych prac będzie miał do 100 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Po ich zakończeniu, w ciągu maksymalnie 30 dni kalendarzowych, nastąpią niezbędne odbiory”.

Biuro prasowe Urzędu Miasta Poznania podkreśliło w komunikacie, że na przebudowę trasy tramwajowej Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej, Miasto Poznań ze środków funduszu spójności otrzyma łącznie niemal 57 mln zł. „To jedna trzecia całkowitej wartości brutto projektu. Przyjęty w dokumentacji aplikacyjnej harmonogram realizacji tej inwestycji zakłada prowadzenie robót budowlanych w trzech etapach - od roku 2017 do 2022” – podkreślono.

Projekt zakłada także przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od przystanku Kórnicka do os. Lecha oraz od os. Lecha do ronda Żegrze. „Dodatkowo powstanie ok. 800-metrowy odcinek nowej trasy tramwajowej, łączącej rondo Żegrze z nową pętlą przy ul. Unii Lubelskiej, która służyć będzie zarówno obsłudze taboru tramwajowego jak i autobusów” – napisano w komunikacie.

Według władz miasta inwestycja nie tylko poprawi komfort jazdy, ale - dzięki nowoczesnym technologiom, które zostaną wykorzystane przy przebudowie torowiska - ograniczone zostaną drgania i hałas. (PAP)