Jak poinformował minister usługi te przeniesione zostały na gov.pl z portalu obywatel.gov.pl, który - jak powiedział - przechodzi do historii, choć jeszcze będzie dostępny".

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej szef resortu cyfryzacji stwierdził, że w ramach jednej platformy każde ministerstwo wprowadza i odpowiada za własne treści w ramach jednego, jednolitego schematu. - Przy obsłudze portalu już w tej chwili pracuje 1,5 tys. redaktorów, a docelowo ma ich być ok. 3 tys. - poinformował Marek Zagórski.

Czytaj: Rząd uruchamia program dla lepszej komunikacji urzędników i obywateli>>

 

Jak podkreśla resort cyfryzacji, wszystkie działające w ramach GOV.PL serwisy mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. - Chcemy, aby GOV.PL był dostępny dla wszystkich. Dlatego naszym priorytetem jest także dostępność cyfrowa dla osób z niepełnosprawnościami – powiedział minister Marek Zagórski.

Jedną z nowości na portalu GOV.PL jest panel Mój GOV. Jego powstanie to efekt wielomiesięcznej pracy zespołów Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki. W pracach projektowych zastosowano najnowsze trendy w dziedzinie User Experience (doświadczenie użytkownika) oraz przyjęto zasadę „mobile first” (najpierw wersja mobilna) – tak, by wszystkie rozwiązania były dostępne z użyciem urządzeń mobilnych.

- Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów – powiedział minister Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój GOV, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta – dodał szef Ministerstwa Cyfryzacji.