Bydgoszcz to, po Sosnowcu, drugie miasto w Polsce, które oferuje w placówce pocztowej przy ul. Broniewskiego 8 możliwość załatwienia wybranych usług e-government. Dzięki Centrum Aktywności Cyfrowej (CAC) zlokalizowanemu na terenie placówki pocztowej w Bydgoszczy, mieszkańcy otrzymują bezpłatny dostęp do wybranych usług e-government administracji publicznej, takich jak utworzenie profilu zaufanego e-PUAP, wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie utraty dowodu osobistego, czy założenie działalności gospodarczej.
- Naszym celem jest poszerzenie zakresu spraw, które obywatele mogą załatwić drogą elektroniczną. Współpraca z Pocztą Polską, narodowym operatorem dysponującym siecią placówek pocztowych, to możliwość docierania z misją cyfryzacji do każdego miejsca w Polsce. Od cyfryzacji nie ma już bowiem odwrotu. Żyjemy w świecie, gdzie nowoczesne przetwarzanie danych i cyfryzacja są siłą napędową rozwoju wielu gospodarek. - powiedział Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji, otwierając we wtorek Centrum w Bydgoszczy.
Minister przypomniał także, że w połowie sierpnia uruchomiona została nowa platforma ePUAP2, rośnie także liczba miejsc, w których można potwierdzać Profil Zaufany, dzięki któremu wiele spraw urzędowych można załatwiać przez internet, bez wychodzenie z domu.

Centra Aktywności Cyfrowej to jedno- lub dwuosobowe stanowiska komputerowe z dostępem do internetu. Centra będą służyły aktywizacji społeczności lokalnych oraz upowszechnianiu wykorzystania internetu i nowych technologii poprzez: dostęp do powszechnych e-usług prywatnych i publicznych takich jak e-administracja, e-bankowość, e-deklaracje, e-handel, e-konsultacje społeczne, e-zdrowie oraz udostępnianie cyfrowych zasobów kultury.
W trakcie spotkania w Bydgoszczy mówiono też o tym, że plany Poczty Polskiej obejmują utworzenie do 500 podobnych centrów jak to w Bydgoszczy. Powstają one dzięki współpracy Poczty Polskiej z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Pierwsze centrum Poczta Polska otworzyła pod koniec sierpnia w Sosnowcu w placówce pocztowej przy ul. 3 Maja 24.  - Pragniemy uczestniczyć w budowaniu nowoczesnej gospodarki i e-społeczeństwa. Poczta, jako instytucja zaufania publicznego zapewniająca bezpieczeństwo i pewność dostarczania, jest naturalnym partnerem do świadczenia usług na linii obywatel-państwo. – powiedział Piotr Michalski, członek Zarządu Poczty Polskiej.

W Centrach Aktywności Cyfrowej obywatele mają dostęp do usług z obszaru e-government m.in.:
- Zakładanie i potwierdzanie Profilu Zaufanego. Jest to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Posiadając nazwę użytkownika (login), hasło oraz konto poczty elektronicznej (na który przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny), obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych;
- Wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego. Usługa umożliwia uzyskanie od dowolnego organu gminy (wójta, burmistrza, prezydenta, miasta) dowodu osobistego na pisemny wniosek uprawnionego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej.
- Wnioskowanie o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego. Usługa umożliwia złożenie do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego, co spowoduje wydanie uprawnionym osobom stosownego odpisu.
- Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego - umożliwia zgłoszenie przez posiadacza dowodu osobistego wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w następstwie, czego dokonywane jest unieważnienie dowodu osobistego.
- Platforma Usług Elektronicznych (PUE) - umożliwia korzystanie przez internet z usług Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Na portalu internetowym pue.zus.pl. można zrealizować większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z domu - uzyskać informacje o ubezpieczeniach, świadczeniach i płatnościach, sprawdzić wszystkie dane zamieszczone na koncie w ZUS oraz złożyć i odebrać niezbędne dokumenty oraz rozliczyć składki w systemie (ePłatnik);
- Zakładanie firmy poprzez CEIDG oraz przeglądanie rejestru;
- Weryfikacja dowodu rejestracyjnego;
- Weryfikacja prawa jazdy;
- Dostęp przez całą dobę z bezpłatnego Wi-Fi nie tylko w samej placówce w godzinach jej funkcjonowania ale również po jej zamknięciu w obrębie budynku Poczty Polskiej.

W każdym Centrum jest również Strefa gier interaktywnych, utworzona z myślą o dzieciach odwiedzających z opiekunami placówki Poczty Polskiej.