Zdaniem Pracodawców RP wiele decyzji pracowników administracji jest wydawanych nieterminowo, są one obarczone błędami, których skutki ponoszą zarówno przedsiębiorcy jak i obywatele. Dlatego, zdaniem ekspertów, propozycje Rady Służby Cywilnej zmierzające do ograniczania stałych składników wynagrodzenia pracowników administracji publicznej i uzależnienia 50% ich pensji od jakości pracy stanowią krok w dobrym kierunku. Ponadto do zgłoszonej przez Radę Służby Cywilnej propozycji likwidacji „trzynastki”, Pracodawcy RP postulują dodanie zniesienia dodatku stażowego. Wynagrodzenie w administracji nie powinno rosnąć automatycznie z liczbą „przesiedzianych” w urzędzie lat i teoretyczną wagą określonej kategorii urzędnika, ale ze zwiększeniem ilości, jakości i faktycznego znaczenia wykonywanej przez niego pracy –uważają eksperci. Pracodawcy RP proponują także, by przy ustalaniu pensji pracowników administracji uwzględniać zakres obowiązków i związanej z nimi odpowiedzialności oraz wyniki ocen okresowych.

Źródło: pracodawcyrp.pl