Oświadczenie o stanie majątkowym pracownika samorządowego - procedura krok po kroku

Przedstawiamy pracę w aplikacji online LEX Navigator na przykładzie procedury dotyczącej obowiązku złożenia oświadczenia o stanie majątkowym.

Podstawą prawną dla obowiązku złożenia oświadczenia o stanie majątkowym jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, która przewiduje także szereg innych rozwiązań o charakterze antykorupcyjnym, m.in. złożenie oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej czy powstrzymanie się przez pracownika od wykonywania dodatkowych zajęć.

Celem regulacji dot. obowiązku złożenia oświadczenia o stanie majątkowym przez pracowników samorządowych jest eliminacja ryzyka korupcji przez zapewnienie transparentności działania samorządu terytorialnego.

Jak stanowi art. 32, na żądanie osoby upoważnionej do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, jest obowiązany złożyć oświadczenie o stanie majątkowym.

Pełna treść artykułu dostępna jest w Serwisie Samorządowym: www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/artykul/oswiadczenie-o-stanie-majatkowym-pracownika-samorzadowego--procedura-krok-po-kroku

Opublikowano: www.samorzad.lex.pl

Data publikacji: 19 września 2013 r.