Według wiceministra budownictwa i gospodarki morskiej transportu Tadeusza Jarmuziewicza, logika budowania sieci drogowej w Polsce jest taka, że najpierw powstaje szkielet, czyli najważniejsze ciągi komunikacyjne jak autostrady i drogi ekspresowe, a w dalszej kolejności drogi, które mają mniejsze znaczenie strategiczne. Wiceminister dodaje, że w poprzednich latach budowano krótkie odcinki dróg zamiast ciągów, które umożliwiałyby przejazd z północy na południe lub z zachodu na wschód.
Pełna treść artykułu dostępna jest w serwisie ABC Budownictwo>>>
Obwodnice w małych miastach muszą poczekać
Z planów inwestycji drogowych mogą zniknąć obwodnice 14 miast, takich jak: Olsztyn, Suwałki, Inowrocław, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Nysa, Niemodlin, Kędzierzyn-Koźle, Pułtusk, Pomiechówek, Kołbiel, Góra Kalwaria, Wąchock i Tomaszów Lubelski. Część z tych miast już rozpoczęła działania na rzecz szybszej budowy swoich obwodnic. Resort transportu obiecuje wsparcie.