Projekt rozporządzenia zakłada ustalenie, zmianę nazw i określeń albo zniesienie nazw na terenie 96 gmin, 79 powiatów w 15 województwach. Zmiany spowodowane są przede wszystkim kontynuowaniem przez gminy działań porządkujących w tym zakresie, związanych z prowadzonymi w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji pracami nad nowym wykazem urzędowych nazw miejscowości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Nowe regulacje dotkną przede wszystkim jednostek samorządu terytorialnego (w przeważającej części – gmin), w których znajdują się obiekty o zmienionej nazwie. Może to wprowadzić przejściowe utrudnienia w funkcjonowaniu dostarczania przesyłek pocztowych. Ponadto, w niektórych przypadkach, wiązać się będzie z koniecznością wymiany dokumentów tożsamości. Wysokość kosztów tej operacji będzie uzależniona od liczby osób zobowiązanych do wymiany dokumentu. Według wstępnych wyliczeń wnioskodawców mogą one się kształtować na poziomie ok. 70.000 PLN i pokryte zostaną z części budżetów samorządowych, będących w dyspozycji poszczególnych gmin, realizujących określone zadania.

Zgodnie z uzasadnieniem projektu, wnioskodawcy oszacowali pozostałe zadania wynikające ze zmianą nazw na łączną kwotę ok. 831.540 PLN, w tym na szczeblu gmin – 718.946 PLN i powiatów -112.500 PLN. Obejmować to będzie przede wszystkim wykonanie nowych szyldów, pieczęci urzędowych (np. dla szkoły), tablic z numerami porządkowymi nieruchomości, tablic i znaków informacyjnych na drogach gminnych i powiatowych oraz przeprowadzenia zmian w dokumentacji geodezyjnej. Koszta pokryją jednostki samorządu terytorialnego z własnych budżetów.

Pełna lista zmienionych nazw znajduje się na stroniewww.bip.mswia.gov.pl

Na podstawie: bip.mswia.gov.pl