"Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego" na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi przygotowała spółka Synergia. Nowa strategia promocyjna ma zostać wdrożona do 2016 roku.

Województwo łódzkie składa się z kilku różnych obszarów, które - zdaniem twórców strategii - do tej pory nie identyfikowały się ze sobą i z całym regionem. Łódzkie nie stworzyło dotąd własnej tożsamości regionalnej, m.in. w wyniku uwarunkowań historycznych. "Strategia, która została zaproponowana ma być punktem wyjścia do tworzenia takiej tożsamości" - wyjaśnił Grzegorz Kosson ze spółki Synergia.

 

Nowa strategia zakłada, że województwo łódzkie będzie promowało miejsca i lokalne atrakcje, a te z kolei będą promować cały region. Stąd hasło przewodnie "Łódzkie promuje".

"Chcielibyśmy, aby z jednej strony oferta wydarzeń, miejsc, atrakcji, pomysłowości, kreatywności ludzi budowała wizerunek województwa i go kreowała, a z drugiej strony, aby marka województwa łódzkiego była pieczątką, wyróżnikiem dla

wielu inicjatyw podejmowanych w wielu miejscach regionu" - mówił we wtorek na konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

W ramach strategii przygotowano nowy system identyfikacji wizualnej Łódzkiego. Opracowano nowe logo, które przypominać ma metkę od ubrań, na której na pomarańczowym tle widnieje hasło "Łódzkie promuje" oraz "Ł" jako znak towarowy

zastrzeżony. Hasło i logo ma znaleźć się nie tylko w materiałach promocyjnych województwa, ale ma pojawiać się także w promocji poszczególnych wydarzeń czy atrakcji regionu.

Nowa strategia ma być wdrażana przez najbliższe trzy lata. Pierwsze działania to promocja w internecie. Ma powstać portal, na którym będą umieszczane wszystkie produkty, usługi, miejsca, które mogą promować województwo. Przez pierwszy rok działania promocyjne będą prowadzone wśród mieszkańców regionu; na koniec zaplanowano kampanię ogólnopolską.

"Województwo łódzkie chce być silne swoimi produktami, usługami, atrakcjami lokalnymi. Będziemy chcieli przekonać mieszkańców Łódzkiego i całego kraju, że w naszym regionie jest mnóstwo ciekawych inicjatyw, produktów, miejscowości do których warto przyjechać i je poznać" - mówił PAP szef departamentu promocji Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi Maciej Łaski.

Łódzkie mają promować atrakcje turystyczne czy imprezy kulturalne takie jak m.in. Festiwal "Kolory Polski", Festiwal "Open Hair" w Sieradzu, Sceny Regionalne Teatru im. Jaracza, Szlak Konny czy Termy w Uniejowie. Nie jest wykluczone, że właśnie

Uniejów jako pierwszy wykorzysta w swojej promocji nową identyfikację wizualną regionu.

Strategia ma być finansowana ze środków unijnych. Jej przygotowanie kosztowało 790 tys. zł, z czego 85 proc. podchodziło z UE.