Pracownik (zatrudniony w jednostce samorządowej) w tym roku obchodził będzie 50-lecie pracy. Rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych nie przewiduje wypłaty nagrody jubileuszowej po 50 latach pracy.

Czy istnieje jakaś podstawa do wypłaty takiej nagrody?

Czy w związku z wydłużeniem wieku emerytalnego planuje się jakieś zmiany w tym zakresie?

Odpowiedź

Nie ma podstawy do wypłaty nagrody jubileuszowej za 50 lat pracy.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych dalej u.p.s. pracownikom samorządowym nagroda jubileuszowa przysługuje w wysokości:
1) po 20 latach pracy - 75% wynagrodzenia miesięcznego;
2) po 25 latach pracy - 100% wynagrodzenia miesięcznego;
3) po 30 latach pracy - 150% wynagrodzenia miesięcznego;
4) po 35 latach pracy - 200% wynagrodzenia miesięcznego;
5) po 40 latach pracy - 300% wynagrodzenia miesięcznego;
6) po 45 latach pracy - 400% wynagrodzenia miesięcznego.

Z kolei w myśl art. 39 ust. 2 pkt 1  u.p.s.  pracodawca w regulaminie wynagradzania może określić warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród innych niż nagroda jubileuszowa.
Tym samym, w świetle obowiązujących przepisów nie ma podstawy do wypłaty nagrody jubileuszowej za okresy pracy dłuższe niż 45 lat.

Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.)