Mrągowo zaczyna realizować projekt pt. "Dobry klimat dla biznesu", wartość inicjatywy to 112 tys. zł, a unijne dofinansowanie projektu wynosi 92,5 tys. zł. Miasto chce stworzyć na stronie internetowej katalog lokalnych firm, a także opisać potencjał gospodarczy miasta.

Mrągowo - jedno z większych miast w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich, położone na jeziorem Czos - jest tłumnie odwiedzane latem przez turystów. Wówczas prężnie rozwija się branża związana z obsługą przyjezdnych. Poza sezonem letnim ruch jest mniejszy, choć miasto stara się przyciągnąć turystów także zimą. Od kilku lat na Górze Czterech Wiatrów w Mrągowie działają trasy i wyciągi narciarskie.

Miasto chce jednak oprócz turystyki postawić również na rozwój przemysłu.

Burmistrz Otolia Siemieniec powiedziała PAP, że Mrągowo powinno stać się miastem turystyczno-przemysłowym. "Samorząd robi wszystko, by ułatwić lokowanie inwestycji w mieście. Mamy podstrefę Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, teren położony na obrzeżach Mrągowa jest uzbrojony, z dobrą drogą dojazdową i czeka na inwestorów. Dzięki inwestycjom miasto może się rozwijać i nie popadać w stagnację"- podkreśliła Siemieniec.

Burmistrz podkreśliła, że jednym ze sposobów wspierania lokalnego biznesu a także zewnętrznych inwestorów, którzy zechcą ulokować właśnie w Mrągowie zakłady przemysłowe, jest wspólna akcja promocyjna zatytułowana "Jestem z Mrągowa". Takim hasłem reklamowym i graficznym znakiem promocyjnym będą mogły posługiwać się mrągowskie firmy. Wstępnie do udziału w akcji promocyjnej chcą przystąpić mrągowska firma Farmtrac - największy w Polsce producent ciągników rolniczych oraz spółdzielnia mleczarska Mlekpol - producent m.in. maślanki mrągowskiej.