Jak podkreśla minister Andrzej Adamczyk, zawarte 31 sierpnia 2016 r. porozumienie, pozwoli na sprawniejsze działanie administracji. W jego opinii współpraca z Pocztą Polską przyczyni się do zmniejszenia kolejek w urzędach oraz znacząco ułatwi najważniejsze procedury. Pytany o główne korzyści wynikające z porozumienia, minister wskazuje na szybsze załatwianie spraw urzędowych przez interesantów czy efektywniejszy proces obiegu dokumentów w instytucjach państwowych.


W innowacyjnym systemie przekazania informacji, znaczącą rolę odgrywać będzie Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna (RPE). Posiada ona taką samą rangę jak list polecony. Minister Adamczyk zwraca uwagę, że za sprawą licznych placówek oraz dzięki dostępowi do baz czy systemów państwa, nowy partner może pomóc administracji w obsłudze spraw dotyczących m.in. wyciągu z KRS czy przyjmowania wniosku o dowód osobisty. Pomoc ta może okazać się kluczowa w niewielkich miejscowościach, z których dotarcie do właściwych ośrodków jest kłopotliwe.

Warto nadmienić, iż Poczta Polska S.A. to jedyny podmiot na rynku, zapewniający sprawne i bezpieczne, narzędzie do komunikacji. Gwarantuje przejrzystą i bezpieczną procedurę identyfikacji i uwierzytelnienia osób używających systemów publicznych. Wspiera ponadto przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu obywateli, zamieszkujących tereny wiejskie. To głównie dla takich osób trwają prace nad usługami, takimi jak przesyłka hybrydowa (list wysyłany elektronicznie, a dostarczany w formie tradycyjnej) oraz przesyłka proceduralna (pozwala dostarczyć adresatom dokumenty, takie jak dowód osobisty, paszport i prawo jazdy).

(mib.gov.pl) 

LEX Samorząd Terytorialny
Artykuł pochodzi z programu LEX Samorząd Terytorialny
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami