Urząd zamierza też być bardziej aktywny w portalach społecznościowych – obok dotychczasowego komunikowania się na Facebooku, dynamiki nabierze aktywność na Twitterze i Instagramie.
Prace nad nową witryną internetową urzędu trwały dziewięć miesięcy. Stronę w całości stworzyli pracownicy urzędu, bez pomocy firm zewnętrznych, dzięki czemu przedsięwzięcie nie wiązało się z dodatkowymi kosztami. Na razie strona, dostępna pod adresem www.nowastrona.slask.eu, ma charakter testowy. Urzędnicy zachęcają do dzielenia się uwagami na jej temat poprzez wysyłanie krótkich opinii na adres poczty elektronicznej nowastrona@katowice.uw.gov.pl.
Jak tłumaczyła w czwartek rzeczniczka wojewody śląskiego Alina Kucharzewska, aktualna, stworzona kilka lat temu, strona internetowa urzędu nie spełnia już wszystkich oczekiwań odbiorców. Nowa witryna powstała po to, by w jasny, przejrzysty i interaktywny sposób przedstawiać usługi oferowane obywatelom i pomóc im w załatwianiu urzędowych spraw.
Osoby szukające informacji o najważniejszych usługach urzędu oraz procedurach ich załatwiania już na stronie głównej mogą łatwo znaleźć poszukiwaną kategorię dzięki zwracającym uwagę "kafelkom", które zastąpiły tradycyjne zakładki tematyczne. Klikając w poszczególne tematy internauta uzyskuje dostęp do informacji, których szuka.
Na razie wyodrębniono sześć głównych kategorii adresowanych do klientów indywidualnych: Paszporty, Cudzoziemcy, Obywatelstwo, Archiwum, Bezpieczeństwo oraz Wszystkie usługi, a także dziewięć kategorii przeznaczonych dla klientów instytucjonalnych: Zdrowie–instytucje, Szkolenie kierowców, Budownictwo-instytucje, Gospodarka nieruchomościami Skarbu Państwa, Gospodarka przestrzenna, Spółki wodne, Inwestycje publiczne, Zarządzanie kryzysowe i Zabezpieczenie społeczne.
Testowa strona urzędu będzie dostępna przez kilka najbliższych tygodni. W okresie testowym prezentowane tam treści będą miały jedynie charakter poglądowy. Aktualne, wiążące informacje urzędu znajdują się na jego aktualnej stronie www.katowice.uw.gov.pl. Docelowo obecną stronę zastąpi nowa witryna. Jej twórcy liczą na uwagi internautów, które będę pomocne w modyfikacjach i lepszym dopasowaniu strony do oczekiwań odbiorców.
Wkrótce Śląski Urząd Wojewódzki zrezygnuje także ze skrzynek, do których klienci urzędu mogą wrzucać ręcznie pisane uwagi na temat jakości obsługi. Od najbliższego poniedziałku w Biurze Obsługi Klienta pojawi się konsola systemu „Happy or not”, gdzie szybko, poprzez naciskanie odpowiednich przycisków (popularnych emotikonów), będzie można wyrazić swe zadowolenie lub dezaprobatę z jakości usług urzędu.
Poziom satysfakcji klienta – dzięki bieżącemu przetwarzaniu danych – ma być codziennie monitorowany, a z wyników tego badania - jak zapewniają urzędnicy - będą wyciągane wnioski, poprawiające jakość obsługi.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach to - obok Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego - największa instytucja administracji publicznej w regionie. Jego główną siedzibą jest zabytkowy, monumentalny Gmach Sejmu Śląskiego, wybudowany na potrzeby regionalnych władz w latach 20. ubiegłego wieku, gdy woj. śląskie było województwem autonomicznym w ramach II Rzeczpospolitej. (PAP)