Jak poinformowała Monika Borzdyńska z biura prasowego elbląskiego urzędu miasta, przetarg na zbudowanie sześciu tablic reklamujących miasto, tak zwanych witaczy, oraz czterech billboardów wygrała firma z Białegostoku.

Tablice mają się pojawić na głównych wjazdach do Elbląga do listopada. Staną na drodze ekspresowej nr 7 od strony Gdańska i Warszawy, na drodze ekspresowej nr 22, czyli tak zwanej berlince od strony Braniewa i Malborka oraz na drogach wojewódzkich prowadzących przez Wysoczyznę Elbląską wzdłuż Zalewu Wiślanego. Witacze będą miały 4 metry wysokości i 1 metr szerokości.

Oprócz tablic ustawionych na rogatkach Elbląga, zainstalowane zostaną także cztery dwustronne, podświetlone billboardy. Znajdą się one przy obwodnicy Elbląga oraz na drogach prowadzących do Elbląga od strony przejść granicznych z obwodem kaliningradzkim w Gronowie i Grzechotkach.

Zastępca dyrektora departamentu komunikacji społecznej urzędu miasta w Elblągu Wojciech Fontasiewicz powiedział, że samorząd chce w ten sposób zachęcić turystów zmierzających drogą nr 7 nad morze do odwiedzenia Elbląga.

"Chcemy zaprezentować walory turystyczne Elbląga i reklamować wydarzenia, które odbywają się w mieście, takie jak Święto Chleba czy Dni Elbląga. Liczymy także na to, że dzięki akcji promocyjnej, Elbląg odwiedzi więcej Rosjan, którzy przyjeżdżają na Warmię i Mazury oraz na Pomorze dzięki umowie o małym ruchu granicznym. Mamy szeroką ofertę kulturalną oraz sporą bazę hotelową i gastronomiczną" - podkreślił Fontasiewicz.

Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, obwodnicą Elbląga przejeżdża w ciągu doby od 12 do 25 tysięcy samochodów. Największe natężenie ruchu jest podczas letnich miesięcy, gdy podróżni jadą do turystycznych miejscowości nad Bałtykiem.