Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje wydać blisko 40 mld złotych na budowę ekspresówek i obwodnic w latach 2014-20. Miliardowe kontrakty rozpalają wyobraźnię budowlanych graczy z całego świata.

Do gry o polskie drogi starają się wrócić Chińczycy. Zadanie niełatwe po kompromitacji firmy COVEC na autostradzie Warszawa - Łódź. Po tym jak firma Sinohydro złożyła wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę jednej z ekspresówek, w GDDKiA nastroje są mieszane. Jeśli chińska oferta spełni wymogi formalne postawione w postępowaniu, GDDKiA nie będzie mogła jej odrzucić.

- Sinohydro zapewnia, że budując w Polsce, będzie zatrudniać Polaków i kupować w Polsce materiały — podkreśla Jacek Fabijańczuk, szef kancelarii Bilans, która współpracuje z chińskim wykonawcą. Nie ujawnia jednak, z kim Chińczycy rozmawiają.

Źródło: Puls Biznesu