Lojalnościowy program „BusBonus” przygotowany przez samorząd miejski rusza od wtorku. Przystąpiło do niego 27 partnerów, a wśród nich sklepy, restauracje, prywatne centrum medyczne, klub sportowy, deweloper. Po okazaniu ważnej imiennej karty biletu komunikacji miejskiej na 30, 90 lub 150 dni - będzie w nich można skorzystać ze zniżki na zakup towarów i usług od 5 do 50 proc. ceny.

Wykaz partnerów programu i szczegółowy zakres rabatów opublikowano na stronie internetowej www.busbonus.pl. Za pośrednictwem tej strony do programu mogą przystępować kolejni przedsiębiorcy, ma on bowiem charakter otwarty.

Prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreślił na poniedziałkowej konferencji prasowej, że komunikacja zbiorowa w mieście poprawia się dzięki realizacji unijnego projektu. „Ten projekt całkowicie odmienia komunikację miejską w Lublinie. Jest on też punktem wyjścia do jeszcze większego - w sensie wartościowym – programu, który chcemy realizować w nowej perspektywie finansowej w obszarze metropolitalnym. Skoro inwestujemy tak duże środki, chcielibyśmy, żeby mieszkańcy w większym stopniu korzystali z nowoczesnych pojazdów i infrastruktury, którą udostępniamy” – powiedział Żuk.

Projekt modernizacji transportu zbiorowego w Lublinie realizowany jest od 2010 r., ma trwać do 2015 r. Dzięki niemu wymieniono już większość autobusów i trolejbusów. Budowane są kolejne linie trolejbusowe, będzie nowa zajezdnia trolejbusowa, powstanie nowoczesny system zarządzania transportem publicznym i ruchem w mieście. Projekt ma wartość około 520 mln zł, w ponad połowie finansowany jest z unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Za kolejne ponad 13 mln zł, w większości pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, stawiane są nowe wiaty przystankowe i montowany elektroniczny system informacji dla pasażerów, pokazujący rzeczywisty czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.

W przyszłości władze samorządowe chcą zbudować system zbiorowej komunikacji łączący miasto z okolicznymi gminami, oparty o kolej metropolitalną. Nowy dworzec kolejowy i autobusowy, rozbudowa niezbędnej infrastruktury oraz zakup kolejnych partii taboru mają kosztować przeszło 770 mln zł.

W 350-tysięcznym Lublinie z komunikacji zbiorowej korzysta ok. 163 tys. mieszkańców; około 35 tys. osób używa biletów okresowych. 65-70 proc. kosztów komunikacji pokrywają wpływy z biletów, resztę dokłada budżet miasta – podał prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie Tomasz Fulara.

kop/ amac/