Pieniądze mają posłużyć przede wszystkim na udrożnienie Odry i Wisły.

Wykonawcy liczą na odejście na rzekach od dyktatu najniższej ceny. – Program hydrotechniczny będzie realizowany pod nowym prawem zamówień publicznych, które nakłada na zamawiających co najmniej 40 proc. kryteriów pozacenowych. Wyzwaniem jest tylko to, by stworzyć kryteria realne i przydatne, a nie fasadowe – ocenia Jan Styliński, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.

– Jest duży potencjał rynku związany z modernizacją szlaków dla żeglugi – uważa Piotr Janiszewski, dyrektor zarządzający Skanska w Polsce.

– Problem powstanie, jeśli program rzeczny ruszy w tym samym czasie, co kolejowy i drogowy. Wtedy zabraknąć może potencjału wykonawczego – ostrzega Dariusz Blocher, prezes Budimeksu.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Polecamy szkolenie
Zamówienia publiczne do 30.000 euro z uwzględnieniem nowelizacji Pzp z 2016 r.
  • rzetelna i aktualna wiedza