18 stycznia 2012 przekroczono magiczną liczbę 2000 wdrożeń Zintegrowanego Modułu Obsługi Użytkownika Końcowego - aplikację do realizacji zadań w zakresie ewidencji ludności, aktów stanu cywilnego w gminach. Kolejne lokalizacje potwierdzają swoją gotowość pod względem technicznym do wdrożenia aplikacji. Wdrożeniom tego systemu informatycznego towarzyszy wydawanie przez Centrum Certyfikacji specjalnych kart z certyfikatami dla pracowników administracji publicznej. Wszystkie czynności dokonywane przez użytkowników aplikacji będą wymagały autoryzacji kartą operatorską z ważnym certyfikatem. Takich kart wydano już ponad 12,5 tys.

Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU) to oprogramowanie, opracowane w ramach projektu pl.ID - polska ID karta, dedykowane do zasilania Systemu Rejestrów Państwowych (tj. PESEL, w przyszłości również Rejestru Dowodów Osobistych i Centralnego Rejestru Aktów Stanu Cywilnego). System ten jest dostarczany gminom przez Centrum Projektów Informatycznych nieodpłatnie.

Źródło: http://mojdowod.pl