Przetarg będzie dwustopniowy - poinformował rzecznik GDDKIA w Białymstoku Rafał Malinowski. Wnioski będą teraz sprawdzane pod względem formalnym, a firmy poddane ocenie, czy spełniają określone kryteria i czy mogą być dopuszczone do udziału w przetargu. Po ocenie GDDKiA zaprosi do przetargu firmy spełniające warunki. Firmy te będą przedstawiać konkretne oferty finansowe, za ile są gotowe zrealizować inwestycję.

Drogowcy nie precyzują, kiedy wybór wykonawcy zostanie dokonany. Wcześniej GDDKiA podawała, że cała procedura przetargowa potrwa około pół roku.

Przetarg był ogłoszony w połowie września. Dotyczy fragmentu drogi S8 na odcinku od już istniejącej obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa za obwodnicę Mężenina.

GDDKiA zapowiadała już wcześniej, że do końca 2013 roku zostaną ogłoszone przetargi na budowę dwóch pozostałych odcinków S8 na jej podlaskim fragmencie. Wszystkie inwestycje mają być zrealizowane tak, by najpóźniej do 2020 roku, po wybudowaniu mazowieckich odcinków trasy Warszawa-Białystok, stolica województwa podlaskiego była drogą ekspresową, skomunikowana ze stolicą kraju.

Dotychczas na podlaskim odcinku drogi S8 Białystok-Warszawa zbudowano w standardzie drogi ekspresowej 24,5-km odcinek trasy Białystok-Jeżewo oraz liczącą 11 km obwodnicę Zambrowa i Wiśniewa. Droga do Jeżewa kosztowała 680 mln zł, zambrowska obwodnica natomiast 325,6 mln zł.