Jak podaje ECS, o ile w 2015 roku wpłynęło do tej instytucji 3454 spraw, to w 2018 już 5321 (przyrost o 1867). 

Z przeglądu tych danych wynika, że prawie trzecia część transgraniczni konsumenci zgłaszają do ECK sprawy dotyczące usługi lotnicze (opóźniony/ uszkodzony bagaż,  odwołany/ opóźniony lot, problemy przy płatności, niesprawiedliwe rozliczenia kosztów anulacji biletu). 13 proc. skarg dotyczy odzieży i obuwia (najczęściej towar niezgodny z umową),    5 proc. portali randkowych (automatyczne przedłużenie subskrypcji konta), 4 proc. elektroniki (głównie zakup telefonów).

Czytaj: Polskie e-sklepy słabo radzą sobie ze sprzedażą transgraniczną>>

Natomiast zagraniczni konsumenci najczęściej skarżyli się na polskich przedsiębiorców w zakresie zakupu    produktów medycznych np. aparatów słuchowych, usług lotniczych oraz edukacji pozaszkolnej (kursy językowe).
Konsumenci z polski najczęściej skarżyli się na przedsiębiorców z:

  • Niemiec (14% skarg)
  • Wielkiej Brytanii (8% skarg)
  • Luksemburga (8% skarg)
  • Irlandii (7% skarg)

 


 

Na polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli się konsumenci z:

  • Czech (20% skarg)
  • Rumunii (12% skarg)
  • Litwy (10% skarg)
  • Bułgarii (8% skarg)

Więcej przydatnych materiałów znajdziesz w LEX:

Zwrot, wymiana i reklamacja towaru a rejestracja obrotu na kasie fiskalnej >

Reklamacje w księgach rachunkowych >