Zgodnie z ustawą o finansach publicznych, zarząd jednostki samorządu terytorialnego ma czas do 15 listopada na przekazanie radzie i regionalnej izbie obrachunkowej projektu uchwały budżetowej. Jak przypomina samorządom RIO w Warszawie, przygotowany w tym roku dokument będzie już drugim pod rządami nowej ustawy.
Oznacza to m.in., że tryb prac nad projektem budżetu powinien być uregulowany w uchwale organu stanowiącego, podjętej na podstawie art. 234 ustawy o finansach publicznych (ufp). Powinna ona zawierać wymaganą szczegółowość projektu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, terminy obowiązujące w toku prac nad projektem oraz wymogi dotyczące uzasadnienia i materiały informacyjne, które zarząd musi przedłożyć radzie lub sejmikowi.
Zdaniem warszawskiej regionalnej izby obrachunkowej, szczególną uwagę należy zwrócić na stosowanie właściwych pojęć w znaczeniu nadanym przez ustawę. Na przykład budżet, obok załączników, to tylko jeden z elementów całej uchwały budżetowej. Stąd tytuł powinien brzmieć „w sprawie trybu prac nad uchwałą budżetową”, a nie jedynie „budżetu”.
Źródło: Serwis Samorządowy PAP