Rynkowi, na którym świadczą usługi tzw. kancelarie odszkodowawcze, bacznie przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Efektem tego są m, in. dwie opublikowane właśnie decyzje.
W pierwszej z nich Prezes urzędu uznała, że firma wprowadzała klientów w błąd, gdyż nie informowała ich o pełnej cenie świadczonej usługi. Podana w umowie cena była wartością netto, do której trzeba było doliczyć stawkę VAT.
Druga decyzja dotyczy praktyk stosowanych przez korporację Prawno-Finansową Feniks z Lublina. Tutaj prezes UOKiK zakwestionowała m.in. nieprzestrzeganie obowiązku potwierdzania na piśmie informacji o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni.
Więcej: Dziennik Gazeta Prawna>>>
UOKiK sprawdza kancelarie odszkodowawcze
Brak przygotowania merytorycznego, pobieranie zbyt wysokich opłat za świadczone usługi, czy nakładanie rażąco wygórowanych kar za odstąpienie przez klienta od umowy to tylko przykłady nieprawidłowości występujących na rynku usług pośrednictwa w uzyskiwaniu odszkodowań.