Jak informuje UOKiK, do Urzędu wpłynęło kilkaset skarg konsumentów dotyczących loterii Czy stałeś się dzisiaj Milionerem, która została zorganizowana w sieciach Polskiej Telefonii Cyfrowej. Większość osób nie zdawało sobie sprawy w jaki sposób wzięło udział w konkursie. Z zawiadomień wynika, że o udziale w loterii i związanych z tym kosztach dowiadywali się po dostarczeniu rachunku telefonicznego. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziła treść wiadomości zachęcających do udziału w loterii, które otrzymywali abonenci PTC. Przykładowo: ERA: Czas odmienić Twoje życie! Możesz wygrać milion złotych dzisiaj od ERY! Wyślij za darmo TAK na 8007! SMSy na 8007 są darmowe! Reg: 100m.era.pl 4,88zł/dzień.
Prezes UOKiK podjęła działania dotyczące loterii w listopadzie 2010 r. Konkurs trwał od 25 października 2010 roku do 2 lutego 2011 roku i przewidywał możliwość wygrania miliona zł. Warunkiem udziału było korzystanie z usług telekomunikacyjnych PTC lub zakup np. tapety na telefon komórkowy, dzwonka, gry. Aby uczestniczyć w loterii, wystarczyło odesłać smsa na podany numer lub odpowiedzieć na komunikat głosowy przez wybranie tonowe klawisza „1”. Od tego momentu uczestnik otrzymywał od PTC jedną wiadomość sms dziennie, za którą musiał zapłacić 4,88 zł brutto.
Urząd ustalił, że informacje przekazywane abonentom sugerowały, że zgłoszenie uczestnictwa w loterii dotyczy tylko jednego dnia. Jak się okazało – odesłanie wiadomości wiązało się z uczestnictwem w konkursie do dnia jego zakończenia lub przesłania rezygnacji oraz otrzymywaniem płatnego smsa każdego dnia uczestnictwa w konkursie. Ze skarg, które otrzymał Urząd wynika, że wielu abonentów było przekonanych o tym, że biorą udział w loterii jednorazowo.
Kolejną praktyką, którą zakwestionowała Prezes UOKiK było wprowadzanie w błąd co do kosztów udziału w loterii. W treści smsa zachęcającego do gry pojawiała się informacja o tym, że wysłanie wiadomości jest bezpłatne, a na końcu napis 4,88zł/dzień. Zdaniem Urzędu, w ten sposób przekaz stał się nieczytelny i niezrozumiały i miał na celu wywołanie wrażenia, że abonent nic nie płaci, biorąc udział w loterii. Tymczasem uczestnictwo w konkursie wiązało się z otrzymywaniem smsa, który kosztował 4,88 zł brutto.
Prezes UOKiK uznała, że PTC wprowadziła konsumentów w błąd nierzetelnie informując o jego zasadach. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na PTC nałożono karę 21 262 842 zł oraz obowiązek publikacji decyzji na stronie internetowej www.t-mobile.pl przez sześć miesięcy. Spółka zaprzestała stosowania praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu.