Jak informuje KE, zaledwie 9 proc. konsumentow w UE robi zakupy w innych krajach przez internet.  Jedną z barier rozwoju handlu internetowego w UE są problemy związane z transgranicznymi usługami pocztowymi. Aż 57 proc. właścicieli sklepów internetowych sądzi, że dostawa za granicę utrudnia handel. Wśród konsumentów 47 proc. ma obawy co do dostawy w przypadku transakcji transgranicznych. Problemy związane z trangranicznymi dostawy to m.in. zbyt wysokie koszty przesyłki, zbyt długi czas dostawy, kwestie związane z ubezpieczeniem towaru czy jego zwrotem. Systemy stosowane przez dostawców w poszczególnych krajach członkowskich nadal często nie są ze sobą skoordynowane.
- Konsultacje związane z zieloną księgą pomogą ustalić, jakie środki należy wprowadzić, by poprawić usługi dostawy paczek na jednolitym rynku – mówił unijny komisarz ds. rynku wewnętrznego i usług Michel Barnier.