Chodzi o plakat promujący kampanię edukacyjną  z „Radcą Prawnym bezpieczniej ”, a konkurs skierowany jest do projektantów, firm projektowych oraz studentów kierunków projektowych – mających siedziby lub zamieszkujących lub studiujących w Polsce. Konkurs składa się z dwóch etapów.
Jak informują organizatorzy, pierwszy etap konkursu jest otwarty dla wszystkich spełniających warunki podane w regulaminie, którzy prześlą w formacie PDF minimum trzy dotychczas opublikowane plakaty o tematyce dowolnej wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia, która znajduje się w regulaminie. Do drugiego etapu przejdzie maksymalnie trzech uczestników  wyłonionych z etapu pierwszego. I oni przygotują trzy propozycje plakatu o tytule „Z Radcą Prawnym bezpieczniej”.
Termin nadsyłania prac do etapu I rozpoczął się 2 września i trwa do 15 września 2014 r. Maksymalnie trzech laureatów etapu I zostanie wyłonionych najpóźniej do dnia 24 września 2014 r.
Ideą kampanii, dla której ma być przygotowany plakat,  jest budowanie świadomości społeczeństwa o funkcjonującym od ponad 30 lat na rynku usług prawniczych zawodzie radcy prawnego. Samorząd przypomina, że kampania ta zapoczątkowana została w 2013 roku, m.in. poprzez instalację billboardów i udostępnienie przekazywanych Izbom przez KRRP ulotkach, które były udostępniane w sądach, urzędach i innych ogólnie dostępnych miejscach publicznych. Również kancelarie radcowskie pobierały je ze strony internetowej akcji czynnie włączając się w kampanię.
Jak podkreślają organizatorzy kampanii, obywatele powinni dzięki niej dowiedzieć się, co niesie za sobą współpraca z profesjonalnym prawnikiem, radcą prawnym. Winni także dowiedzieć się czym taka współpraca się różni do „zabawy w nieznane”. - Kodeks etyki, unikalne doświadczenie a co za tym idzie takie same kompetencje, ubezpieczenie OC jednym słowem „bezpieczeństwo” współpracy to cechy, które postanowiliśmy wysunąć na plan pierwszy akcji. Dla tego też powstała jej nazwa:  „Z Radcą Prawnym Bezpieczniej ” – czytamy w komunikacie informującym o konkursie.
Innym celem kampanii jest budowa wizerunku samorządu i zawodu wśród opiniotwórczej części społeczeństwa. - Dzięki tego typu działaniom zostanie ostatecznie zerwany sztuczny, niewłaściwy i dzisiaj już anachroniczny podział w świadomości odbiorców na adwokatów (znanych) oraz radców prawnych (mniej znanych). Dziś jeszcze pokutuje u wielu osób stereotyp mówię prawnik, myślę adwokat. Działania promocyjne KRRP mają na celu wskazanie im, że jest to myślenie, które nie przystoi wykształconemu, świadomemu człowiekowi. Zatem myślę profesjonalny prawnik: mówię radca prawny ale także adwokat – czytamy w dokumencie opisującym cele radcowskiej kampanii.