Sugeruje on, aby operatorzy sieci komórkowych informowali o wysokości opłat za tzw. SMS-y premium bezpośrednio samych klientów. Teoretycznie informację taką powinny umieszczać w wiadomościach firmy zewnętrze, organizujące SMS-owe konkursy czy quizy. Jak się jednak okazuje, często ukrywają one przed klientami rzeczywiste koszty SMS-ów. – Gdy okazuje się, że wiadomość kosztowała np. 10 zł, oszukany klient nie szuka winnych wśród organizatorów konkursów, gier czy quizów, tylko od razu zgłasza się do swojego operatora. To właśnie sieciom komórkowym takie sprawy najbardziej psują opinię – mówi Wiesław Mackiewicz, przewodniczący Komitetu Usług Dodanych w PIIT.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdza, że klienci coraz częściej skarżą się na oszustwa związane z SMS-ami premium.

Źródło: Gazeta Prawna