Sędziowie uznali, że zawierający umowę leasingu nie może domagać się wymiany samochodu na nowy, wolny od wad, jeśli gwarancja udzielona przez firmę leasingową została wyraźnie ograniczona do czynności polegających na usunięciu wad.
Małżeństwo zawarło umowę leasingu, której przedmiotem był samochód ciężarowy. Pojazd w trakcie pierwszego roku był wielokrotnie naprawiany i poddawany przeglądom z powodu stwierdzenia wad. Naprawy nie doprowadziły do usunięcia wad pojazdu. Następnie firma leasingowa przeniosła na nabywców samochodu prawa z tytułu rękojmi i gwarancji. Po czym małżonkowie domagali się od firmy wydania nowego pojazdu, który byłby wolny od wad.
Sędziowie wskazali, że nie można domagać się wydania nowego pojazdu, jeśli gwarancja udzielona przez sprzedającego została wyraźnie ograniczona do czynności usunięcia wad, a uprawnienia z tytułu rękojmi sprowadzały się tylko do usunięcia wad, odstąpienia od umowy lub do żądania obniżenia ceny sprzedaży. Ponadto ani w ogólnych warunkach umowy leasingowej, ani w ogólnych warunkach umowy sprzedaży nie określono uprawnienia nabywcy samochodu do żądania od sprzedawcy wymiany samochodu na nowy w ramach realizacji uprawnień z gwarancji.

Źródło: Gazeta Prawna