Resort finansów przedstawił właśnie projekt nowego rozporządzenia określającego warunki rejestracji i eksploatacji automatów i urządzeń do gier.

Projekt rozporządzenia w znacznej mierze powiela dotychczasowe rozwiązania uregulowane w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie warunków urządzania gier i zakładów wzajemnych (Dz. U. Nr 102, poz. 946). Jednak w zakresie warunków rejestracji projekt dopuszcza składanie poświadczonej przez notariusza, adwokata lub radcę prawnego za zgodność z oryginałem kopii opinii technicznej wydanej przez jednostkę badającą. Jest to istotna zmiana, ponieważ opinia z reguły dotyczy większej liczby automatów rejestrowanych przez więcej niż jednego naczelnika.

Aby wyeliminować występujące w przeszłości nieprawidłowości przy wydawaniu opinii oraz nieuprawnioną ingerencję w oprogramowanie automatu, projekt zakłada też, że opinia powinna zawierać m.in. sumę kontrolną programu gry, która gwarantuje nienaruszalność kodu programu gry. Projekt przewiduje również konieczność sprawdzenia w trakcie badania minimalnej zaprogramowanej wartości wygranych oraz obowiązkowe sprawdzenie urządzenia i systemu pod kątem ewentualnego wpływu na przebieg i rezultat gry. W przypadku negatywnego wyniku badania technicznego, jednostka badająca będzie zobowiązana powiadomić o tym ministra finansów.

Warunkiem rejestracji automatu lub urządzenia do gier jest odpowiednie zabezpieczenie automatu lub urządzenia do gier przed ingerencją z zewnątrz za pomocą plomb jednostki badającej. Zgodnie z projektem, plomby powinny być trwałe, a próba ich naruszenia powinna pozostawić widoczny ślad. Warunkiem eksploatacji mają być z kolei aktualne poświadczenia rejestracji w miejscu eksploatacji automatów lub urządzeń do gier i numer rejestracji, a także informacja zawierająca numer koncesji lub zezwolenia w przypadku nowego miejsca eksploatacji.

W miejscu eksploatacji automatu lub urządzenia do gier, będą mogły znajdować się wyłącznie faktycznie eksploatowane automaty lub urządzenia do gier w ilości wynikającej z koncesji lub zezwolenia. Projekt określa termin, w jakim podmiot eksploatujący powinien dokonać wyprowadzenia automatów i urządzeń do gier z miejsca eksploatacji po ich zawieszeniu bądź wycofaniu z eksploatacji. Jedynie kasyna będą mogły posiadać nie więcej niż dwa rezerwowe automaty.

Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line

Źródło: www.bip.rcl.gov.pl, stan z dnia 7 września 2011 r.