Hopkins był gościem czwartkowej konferencji Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw zorganizowanej przy współpracy kancelarii Wierzbowski Eversheds. Przedstawił wyniki sondażu przeprowadzonego niedawno przez jego firmę wśród szefów departamentów prawnych przedsiębiorstw oraz kancelarii prawniczych. Pokazują one, że niedawny kryzys finansowy zachwiał równowagę na rynku usług prawniczych. Dziś przewagę na nim mają klienci. 90 proc. prawników firmowych stwierdziło, że są pod stałym naciskiem menedżerów finansowych w swoich korporacjach. Ci domagają się zmniejszania kosztów obsługi prawnej, a w zamian oczekują lepszej jej jakości. Prawie 80 proc. szefów brytyjskich kancelarii godzi się z twierdzeniem, że tradycyjne stawki za godzinę pracy prawnika to już historia.
Źródło: Rzeczpopolita 29.10.2010.
Klient panem prawnika
Przedsiębiorstwa wymuszają na kancelariach obniżanie cen za usługi. Mimo że kryzys powoli się kończy, to ta presja trwa. Zdaniem Stephena Hopkinsa z kancelarii Eversheds LLP to długotrwała zmiana na rynku.