Ponad 10 tys. firm dołączyło już w pierwszych miesiącach do Internetowej Rewolucji dzięki inicjatywie Google, PKPP Lewiatan i home.pl, objętej patronatem Ministerstwa Gospodarki. Ogranizatorzy akcji ogłosili 5 maja 2010 r. pierwsze wyniki akcji zainaugurowanej pod koniec 2009 roku.
W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować domenę, stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a do tego skorzystać z porad ekspertów i wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności online. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą teraz zaistnieć w Internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc.
- Internetowa Rewolucja jest inicjatywą mającą na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w Internecie. Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że jest to jedna z dróg wzmacniających konkurencyjność i wyniki polskiej gospodarki” - mówi Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. - Wspieramy małe i średnie firmy, pokazujemy, jak przystępny jest internet i jak łatwo można w nim zaistnieć. Dzięki akcji polscy przedsiębiorcy odkrywają potencjał globalnej sieci jako narzędzia, które będzie regularnie wspierać rozwój ich działalności. Internetowa Rewolucja spotkała się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców już w pierwszych miesiącach działania, dlatego będziemy ją kontynuować jako projekt długofalowy. Na podstawie opinii od firm wprowadzamy nowe elementy, które jeszcze bardziej ułatwią im „wypróbowanie” Internetu i przyjrzenie się rezultatom” – dodał Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
-
Z naszych badań wynika, że polskie MSP zbyt często opierają swoją strategię konkurencyjną na cenie. To krótkowzroczne podejście, bo jak długo jeszcze dadzą radę ścigać się na tym polu z firmami azjatyckimi? Polska gospodarka musi stać się bardziej innowacyjna, a drogą do tego jest m.in. korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z Internetu. Właśnie dlatego popieramy Internetową Rewolucję – wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor Generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Więcej >>>