Rama to nazwa znanej marki margaryny produkowanej przez międzynarodowy koncern Unilever. Choć produkowana jest od 1924 r., firma dopiero kilkanaście miesięcy temu zauważyła, że nie ma praw do polskiego adresu internetowego o takiej nazwie. Unilever pozwał właścicielkę domeny do Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Bez sukcesu. Eksperci uznali, że „rama” w języku polskim ma co najmniej kilka innych znaczeń, które są co najmniej tak popularne jak nazwa margaryny. Sąd oddalił powództwo.
Podobną sprawę wygrał natomiast polski oddział znanego producenta sprzętu elektronicznego Panasonic. W ubiegłym roku wytoczył proces właścicielowi domen Lumix.pl, Lumix.com.pl i Toughbook.com. Pierwsze dwie wykorzystują znaną nazwę marki aparatu fotograficznego, a drugie laptopa. Oba, zanim pojawiły się w Polsce, były od lat znane za granicą. A mimo to prywatna firma zarejestrowała je w 2005 r. Więcej, wykorzystywała je do internetowej sprzedaży sprzętu elektronicznego.

Źródło: Gazeta Prawna