Współcześnie mamy do czynienia ze zwiększoną częstotliwością i intensywnością kontaktów biznesowych pomiędzy reprezentantami różnych państw i kultur narodowych. Mylne jest jednak założenie, że procesy globalizacyjne doprowadzą do wykształcenia się jednej kultury, wspólnej dla całego świata. Obcowanie ze zróżnicowaniem kulturowym na co dzień wymagać będzie od biznesmenów czy menedżerów pracujących w międzynarodowych korporacjach w coraz większym stopniu wiedzy na temat różnic kulturowych oraz ich wpływu na działalność gospodarczą i zarządzanie.
Cennych danych empirycznych na temat specyfiki krajów azjatyckich dostarczają wyniki badań Ch. Hampdena-Turnera i A. Trompenaarsa oraz innego badacza G. Hofstede, ekspertów w dziedzinie międzykulturowego zarządzania. Wiele praktycznych wskazówek dla biznesmenów i menedżerów mających kontakty m.in. z Azjatami sformułował zaś praktyk biznesu R. Gesteland. Wiedza tych autorów, a także doradców od komunikacji międzykulturowej w świecie biznesu, posłużyła do opisu kultury kolejnej grupy krajów, tym razem z regionu Azji Południowej i Południowo-Wschodniej.
Komunikacja międzykulturowa – różnice zachowań biznesowych na przykładzie krajów Azji Południowej: Indii, Bangladeszu, Nepalu, Pakistanu oraz krajów Azji Południowo-Wschodniej: Tajlandii, Wietnamu, Malezji, Singapuru, Indonezji i Filipin. Więcej w Serwisie HR >>>