W ramach popularyzacji porad prawnych będzie można usłyszeć w radiu spoty reklamowe, w których adwokaci chcą zwrócić Polakom uwagę, że jeśli mają problem prawny, to mogą się z nim zwrócić do adwokata – informuje Jacek Trela, wiceprzewodniczący NRA (na zdjęciu).
Akcja ta jest wynikiem analizy badań społecznych przeprowadzonych przez instytuty badawcze wśród reprezentatywnej grupy społeczeństwa. Według nich Polacy zbyt rzadko korzystają z porad prawnych z powodu m.in. wygórowanych wyobrażeń na temat kosztów pomocy prawnej.
Jak podaje "Rzeczpospolita" adwokaci w przygotowywanych audycjach i na plakatach nie będą jednak informować o cenach swoich usług. Trudno bowiem wskazać jednolitą stawkę za poradę prawną. Wszystko zależy tu bowiem od stopnia skomplikowania sprawy – tłumaczy mecenas Trela. – Jeżeli do załatwienia problemu nie wystarcza porada, ale potrzebne są dodatkowe czynności, kwestia stawki jeszcze dodatkowo się komplikuje – dodaje adw. Jacek Trela.
Adwokaci promować się będą na wielkich plakatach i w radiu
Wielkie billboardy promujące usługi adwokackie mają stanąć w pobliżu urzędów i sądów, w miejscach najbardziej uczęszczanych przez osoby mające styczność z wymiarem sprawiedliwości.