Nowe przepisy mają lepiej chronić abonentów
Według wchodzących 21 stycznia br. przepisów umowy na usługi telekomunikacyjne mają być jasne, by nie trzeba było się domyślać znaczenia zapisów. Takie wymagania wprowadza wchodząca nowelizacja ustawy – Prawo telekomunikacyjne.
Wprowadzone przez nowelizację ustawy przepisy stanowią także, że zasady dokonywania płatności za usługi telekomunikacyjne bądź internetowe czy tryb rozpatrywania reklamacji mają być w sposób jasny i zrozumiały przedstawione w umowach między operatorami a abonentami.
Nowe przepisy mają doprowadzić do tego, że przy podpisywaniu umów na usługi związane z telefonią komórkową, tradycyjną czy na dostęp do internetu  klienci nie będą już musieli doszukiwać sie kruczków prawnych. Zniknąć mają zarówno skomplikowane sformułowania jak i zapisy i zdania wielokrotnie złożone. Nowe przepisy narzucają operatorom także elementy, z których musi się składać taka umowa. Dzieki temu abonent ma mieć wyraźnie określony sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje. Ma też wiedzieć, jakie ograniczenia zawiera usługa. Z umowy powinien się też dowiedzieć, jak można ją zmienić, przedłużyć czy rozwiązać.