Signal Iduna zawiesiło ubezpieczenie dla osób i wycieczek, które wyjechały do Egiptu po 30 stycznia 2011 r. Zdaniem rzecznik praw obywatelskich takie działanie ubezpieczyciela może naruszać prawa konsumentów.
Rzecznik praw obywatelskich wystąpiła do prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z prośbą o przyjrzenie się działaniom Towarzystwa Ubezpieczeń Signal Iduna, które po wystąpieniu zamieszek w Egipcie zawiesiło ochronę ubezpieczeniową dla turystów, którzy zdecydowali się na wyjazd do tego kraju po 30 czerwca 2011 r.
RPO ma zastrzeżenia co do sposobu poinformowania przez Signal Iduna o zmianach w warunkach ubezpieczenia. Rzecznik zwraca bowiem uwagę na fakt, że taka wiadomość została przekazana klientom tylko za pośrednictwem strony internetowej towarzystwa. W jego opinii może to budzić wątpliwości, czy prawo konsumenta do informacji zostało należycie zabezpieczone. Ponadto RPO podkreśla, że komunikat nie odsyła do żadnej podstawy prawnej, postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia czy zawartych umów uzasadniających decyzje ubezpieczyciela.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna