Komisja kodyfikacyjna ma być apolityczna. Zgodnie z propozycją resortu finansów zostanie powołana przez Radę Ministrów stosownym rozporządzeniem, ma liczyć piętnastu członków, którzy będą reprezentować różne środowiska. Zasiądą w niej przedstawiciele nauki, sędziów, pracodawców i konsumentów oraz samorządu doradców podatkowych.
Zobacz: Resort finansów planuje nowy kodeks podatkowy >>
Zdaniem Mariusz Korzeba, eksperta Pracodawców RP, dzięki takiemu rozwiązaniu może powstać akt prawny, który będzie spełniał oczekiwania wszystkich zainteresowanych stron. Niemniej jednak, aby zapewnić podstawową ochronę podatnika, warto byłoby prowadzić systematyczną kampanię promującą poprawę relacji na linii przedsiębiorca – urzędnik.
Ekspert przypomniał, że pomysł ten został przedstawiony w połowie kwietnia przez Ministerstwo Gospodarki we wstępnym projekcie rekomendacji do nowej Ordynacji podatkowej.
Zobacz: MG konsultuje propozycje dot. nowej Ordynacji Podatkowej >>
Kampania ta mogłaby polegać na wskazaniu problemów przedsiębiorców, które wynikają z biurokratycznego podejścia do nich organów podatkowych i które utrudniają właściwe funkcjonowanie przedsiębiorstw. W ramach kampanii warto byłoby poruszyć kwestię pomocy i zaufania urzędników skarbówki do przedsiębiorców, którzy powinni być traktowani przez przedstawicieli fiskusa jako potencjalni klienci usług, a nie potencjalni przestępcy.
Zobacz też: Nowa ordynacja podatkowa powinna odpowiadać dzisiejszym realiom i standardom gospodarczym >>
Szczurek: po 15 latach pora pożegnać się z obecną ordynacją podatkową >>
Tekst pochodzi z programu Vademecum Głównego Księgowego