Wczoraj w Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie ministra finansów z 31 stycznia 2013 roku w sprawie określenia rodzajów zgłoszeń, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 203).

Potrzeba wydania przedmiotowego rozporządzenia podyktowana była zmianą wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych, które zostały określone w rozporządzeniu ministra finansów z 27 grudnia 2011 r. w sprawie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i zgłoszeń aktualizacyjnych (Dz. U. Nr 298, poz. 1765, z późn. zm.). Rozporządzenie ma na celu uproszczenie składania zgłoszeń do organów podatkowych i umożliwienie składania zgłoszeń w formie elektronicznej.

Od 1 lipca za pomocą środków komunikacji elektronicznej będzie więc można złożyć wzory:
1) NIP-7 - zgłoszenie identyfikacyjne/aktualizacyjne osoby fizycznej będącej płatnikiem lub podatnikiem,
2) ZAP-3 - zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem,
3) NIP-B - informacja o rachunkach,
4) NIP-C - informacja o miejscach prowadzenia działalności.

Moc obowiązującą utraci rozporządzenie ministra finansów z 23 grudnia 2008 r. w sprawie określenia rodzajów zgłoszeń, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. Nr 236, poz. 1635).