Jeśli idzie o wydatki, które przedsiębiorca może zaliczyć w okresie zawieszenia do kosztów uzyskania przychodów, to dotyczy to wydatków związanych z czynnościami niezbędnymi do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów oraz wydatków związanych z jego zobowiązaniami powstałymi przed datą zawieszenia. W przypadku gdy przedsiębiorca poniósł w okresie zawieszenia takie koszty, ale nie uzyskał wymienionych powyżej przychodów, zeznanie roczne musi i tak złożyć, a „zaległe” koszty uzyskania przychodów rozliczy po wznowieniu działalności gospodarczej – wówczas gdy osiągnie przychody z działalności gospodarczej.
Jakie obowiązki w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych ma indywidualny przedsiębiorca w okresie zawieszenia działalności gospodarczej?
Jeśli idzie o wydatki, które przedsiębiorca może zaliczyć w okresie zawieszenia do kosztów uzyskania przychodów, to dotyczy to wydatków związanych z czynnościami niezbędnymi do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów oraz wydatków związanych z jego zobowiązaniami powstałymi przed datą zawieszenia. W przypadku gdy przedsiębiorca poniósł w okresie zawieszenia takie koszty, ale nie uzyskał wymienionych powyżej przychodów, zeznanie roczne musi i tak złożyć, a „zaległe” koszty uzyskania przychodów rozliczy po wznowieniu działalności gospodarczej – wówczas gdy osiągnie przychody z działalności gospodarczej.