Mobbing 2026. Nowe przepisy, obowiązki i ryzyka
Włącz wersję kontrastową
Zmień język strony
Prawo.pl

Zmienia się wysokość kwoty najwyższej podstawy wymiaru składek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe

Podstawa wymiaru składek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe w grudniu 2012 r. oraz styczniu i lutym 2013 r. nie może przekraczać miesięcznie kwoty 8775,55 zł.

Podstawa wymiaru składk na ubezpieczenie chorobowe osób, które ubezpieczeniu chorobowemu podlegają dobrowolnie, nie może przekraczać miesięcznie 250% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale. Zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w trzecim kwartale 2012 r. przeciętne wynagrodzenie w trzecim kwartale 2012 r. wynosiło 3510,22 zł.

Źródło: www.stat.gov.pl

Polecamy książki z prawa pracy

Przejdź do: Meritum Prawo Pracy 2026, Kazimierz Jaśkowski - otwiera się w nowym oknie
Meritum Prawo pracy 2026 rgb
10% Rabatu
Sprawdź
Cena promocyjna: 305,10 zł | Cena regularna: 339,00 zł
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 33,90 zł
Przejdź do: Meritum HR, Jarosław Marciniak - otwiera się w nowym oknie
meritum HR rgb
10% Rabatu
Sprawdź
Cena promocyjna: 296,10 zł | Cena regularna: 329,00 zł
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 230,30 zł