Niemal dwie trzecie firm (65%) znalazło nowych pracowników przez social media – dowiadujemy się z badania amerykańskiego SHRM (The Society for Human Resource Management).

Wyniki ankiety „Znaczenie social media dla rekruterów i szukających pracy” pokazuje, że 57% organizacji udało się znaleźć idealnego kandydata przy pomocy LinkedIn, międzynarodowego portalu społecznościowego zrzeszającego profesjonalistów różnych branż. 87% specjalistów ds. HR uznało obecność kandydata na portalu LinkedIn za ważny i pomocny w procesie rekrutacji.

Niemal jedna trzecia (30%) rekrutacji zakończyła się sukcesem dzięki wyspecjalizowanym organizacjom i portalom publikującym ogłoszenia o pracę z danej branży.  Facebook, największy serwis społecznościowy na świecie, w dalszym ciągu głównie używany do celów prywatnych, pomógł w znalezieniu pracownika co piątej ankietowanej firmie (19%).

Więcej niż trzy czwarte badanych HR-owców twierdzi, że funkcjonowanie kandydatów w social media, bez względu na branżę, ma wpływ na wynik rekrutacji. Rekruterzy wskazali również stanowiska, dla których obecność w mediach społecznościowych jest kluczowa. Na pierwszym miejscu znaleźli się specjaliści ds. komunikacji oraz osoby pracujące w mediach i PR (82%). Za pan brat z social media, według rekruterów, powinni być również marketingowcy i specjaliści ds. sprzedaży (79%) i reklamy (76%).

Według Evren Esen, dyrektor programów badawczych SHRM, korzystanie z mediów społecznościowych zostało już włączone do praktyki biznesowej. – Social media pomagają rekruterom znaleźć pasywnych kandydatów, których nie interesuje aplikowanie na tradycyjnie publikowane oferty pracy na portalach rekrutacyjnych. Jeśli rekruter kolejny miesiąc ma problem ze znalezieniem idealnego kandydata wśród setek nadesłanych CV, chętnie skorzysta z mediów społecznościowych – podsumowuje Evren Esen.

Badanie „Znaczenie social media dla rekruterów i szukających pracy” przeprowadzono w lipcu 2015 roku na zlecenie Ascendo Resources na 400 losowo wybranych specjalistach ds. HR ze Stanów Zjednoczonych. W 64% badanych firm niezbędny był outsourcing co najmniej części procesu rekrutacji. Jako główną przyczynę wymieniono konieczność szybkiej rekrutacji profesjonalistów (49%).

Więcej: www.hrmasia.com/content/do-you-use-social-media-recruit