Konkurs redakcji magazynu „Personel Plus” i wydawnictwa Wolters Kluwer Polska na najlepszego polskiego HR-owca skierowany jest do kadry kierowniczej, pracowników działów personalnych i pasjonatów HR-u, ale celem rywalizacji nie jest uhonorowanie największych autorytetów w branży ani poddawanie ich kolejnym ocenom. W konkursie może wziąć udział każdy pracownik działu personalnego lub organizacji związanej z branżą HR, który ma głowę pełną pomysłów, otwarty i kreatywny umysł, jest dynamiczny, prężny i chce się rozwijać w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Liczy się wiedza, zainteresowania, pasje związane z HR, plany rozwoju kariery zawodowej w obszarze personalnym oraz pomysły na nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi.

Jak zostać Play Top HR Managerem?

Pierwszy i najważniejszy krok to podjęcie decyzji o udziale w konkursie i rejestracja na stronie www.tophrmanager.pl.

I etap konkursu – zmagania testowe – już się rozpoczął i trwać będzie do 4 marca 2011 r. Do rozwiązania są trzy testy z losowo wybranymi pytaniami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i prawa pracy, które przygotowały redakcje Serwisu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych oraz Serwisu HR. Każdy składa się z 50 pytań jednokrotnego wyboru. Na rozwiązanie tekstu jest 30 minut i można do niego podejść tylko raz. Za każdą prawidłową odpowiedź gracz otrzyma 1 pkt, jednak za udzielenie błędnej odpowiedzi otrzyma punkt ujemny. Brak odpowiedzi na pytanie to 0 pkt.

Testy będą dostępne od 7 grudnia 2011 r. (pierwszy), 1 stycznia 2012 r. (drugi) i 1 lutego 2012 r. (trzeci). Warunkiem otrzymania dostępu do kolejnego jest zdobycie minimum 20 z 50 pkt możliwych do uzyskania w poprzednim.

Do II etapu rywalizacji przejdzie 150 uczestników, którzy zdobędą największą liczbę punktów w jednym z trzech testów (rozwiązując wszystkie, uczestnik zwiększa swoje szanse na uzyskanie dobrego wyniku, ponieważ liczył się będzie najlepszy rezultat, jaki uzyska gracz). Oznacza to, że większe szanse na przejście do II etapu mają uczestnicy, którzy rozwiążą trzy testy.

Dołączając do konkursu Play Top HR Manager w lutym 2012 r. i rozwiązując jeden test, także można przejść do kolejnej rundy rywalizacji. Warunkiem jest jednak uzyskanie jednego ze 150 najlepszych wyników.

Drugi etap konkursu trwać będzie od 5 marca do 26 marca 2012 r. To gra on-line symulująca zarządzanie zmianą w procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw. Każdy uczestnik będzie mógł wykazać, czy i jak jest dobrym partnerem dla zarządu organizacji w optymalizacji zatrudnienia. Gra dostępna będzie dwa tygodnie, ale każdy uczestnik może przystąpić do niej tylko raz. Na udział w tym etapie rywalizacji należy zarezerwować półtorej godziny w trybie ciągłym.

36 najlepszych uczestników, którzy zdobędą największą liczbę punktów z testu i gry on-line, weźmie udział w warsztatach z zakresu zarządzania projektem HR w sytuacji kryzysowej. Gra w sześciu sześcioosobowych losowo wybranych zespołach odbędzie się 26 marca 2012 r. w Warszawie z udziałem jurorów. Do trzeciego etapu konkursu - ścisłego finału Play Top HR Manager - zakwalifikuje się 20 osób, które w rywalizacji indywidualnej i zespołowej (członkowie najlepszych zespołów zapiszą na swoim koncie kolejne punkty) zdobędą w sumie największą liczbę punktów.

Finał konkursu Play Top HR Manager odbędzie się 17 i 18 kwietnia 2012 r. w Warszawie. Dwudziestka najlepszych uczestników spotka się z jury konkursu, które wyłoni zwycięzców. Gala finałowa i wręczenie nagród odbędzie się po obradach jury 18 kwietnia 2012 r. w Warszawie. Podpowiedzi, jak poradzić sobie w poszczególnych etapach konkursu, należy szukać na łamach miesięcznika „Personel Plus”.

Organizatorami Play Top HR Manager jest redakcja magazynu “Personel Plus”, wydawnictwo Wolters Kluwer i operator telefonii komórkowej Play. Partnerami konkursu na najlepszego polskiego HR-owca są: Serwis HR, Leadership Center, Alfa Romeo, BPSC, AG Test i Start People.