Większość dorosłych pracujących Amerykanów chce zmienić zawód, ale zapewne tego nie zrobią, gdyż nie są pewni, jaką drogę kariery chcą realizować. Ostatnie ogólnokrajowe badania pracy osób dorosłych przeprowadzone przez Szkołę Biznesu Uniwersytetu w Phoenix wykazały, że 59% pracujących osób dorosłych, a prawie trzy czwarte (73%) pracowników po 30 jest zainteresowanych zmianą drogi zawodowej.

W porównaniu do uniwersyteckiego badania na ten sam temat z 2013 r., procent 30-latków, którzy pragną zmiany kariery wzrósł o prawie 10 punktów procentowych (64% w 2013 r.). Te same dane wskazują, że profesjonaliści po 20 roku życia są bardziej zadowoleni z przebiegu kariery niż dwa lata temu, z 65% pragnących zmiany drogi zawodowej w porównaniu z 78% w 2013 r.

Dlaczego 30-latkowie pragną zmienić swoje życie zawodowe?

Połowa z tych, którzy chcą zmienić zawód wskazała, że zaczęli wykonywać obecny zawód z powodu dostępności miejsc pracy (50%), ale tylko 38% rzeczywiście interesuje się daną dziedziną. Ogólnie wydaje się, że główną motywacją do poszukiwania drogi kariery są potencjalne zarobki, 34% chcących zmienić zawód wybrali obecne kariery z powodu dobrych zarobków.

Najczęstszym powodem zmiany kariery jest przekonanie pracowników, że nie zarabiają wystarczająco w obecnym miejscu pracy (44%). Pracownicy mogą również być zniechęceni brakiem możliwości lub wyzwań na obecnym polu, co łączy się z takimi kwestiami, jak wypalenie zawodowe (29%) i brak możliwości awansu (27%).

Ponieważ zmiana zawodu może być trudna w każdym wieku, Dean Veloria oferuje następujące wskazówki dla tych, którzy szukają nowego kierunku w życiu zawodowym:

- Nie trzeba całkiem zaczynać od początku

Zbadaj ścieżki kariery w pożądanym zawodzie i szukaj możliwości, aby wykorzystać umiejętności z jednego sektora w drugim

- Może już masz wiele umiejętności, które będą Ci potrzebne

Dobrze jest rozumieć, jak obecne umiejętności i doświadczenie może przydać się w innej branży. Jeśli pracujesz w marketingu, ale jesteś zainteresowany służbą zdrowia, należy rozważyć na początek znalezienie stanowiska w marketingu organizacji opieki zdrowotnej.

- Stań się bardziej przedsiębiorczy w twoim obecnym zawodzie

Stwórz elementy relacji równorzędnej lub mentorskiej ze starszym liderem w swojej organizacji lub w dziedzinie, której chcesz się nauczyć, aby dowiedzieć się, jak i kto może pomóc Ci awansować i znaleźć nowe możliwości rozwoju wychodzące poza twoją organizację.

Więcej: hr.blr.com/HR-news/Staffing-Training/Employee-Turnover/US-workers-want-career-change#

Źródło: hr.blr.com, stan z dnia 27 sierpnia 2015 r.