Wyniki najnowszej ankiety przeprowadzonej przez ogólnopolską agencję rekrutacyjną pozwalają wysnuć wniosek, że obecnie Polacy dużo bardziej świadomie zarządzają swoją karierą niż kiedyś. Przyczyną może być zmiana stylu życia społeczeństwa, lecz również gwałtowny rozwój i przemiany zachodzące w obrębie rynku pracy. Prawie połowa, bo aż 49% ankietowanych, zmienia zatrudnienie częściej niż raz na dwa lata, co pokazuje, że coraz chętniej zdobywamy nowe kwalifikacje zawodowe, nie boimy się też zmian. – Oczywiście nawet dziś zdarzają się przypadki, że w jednej firmie ktoś pracuje 15-20 lat, jednak coraz częściej możemy zaobserwować rotację i to na wszystkich stanowiskach, zarówno tych mniej, jak i bardziej prestiżowych. Rynek pracy się zmienia i teraz normą staje się to, że to pracodawca zabiega o uwagę i aprobatę pracowników, a nie na odwrót – mówi Hanna Bielicka-Adamczyk.

Czytaj: Randstad: Polacy otwarci na zmianę pracy

Nie boimy się też dziś rezygnować z pracy czy zmieniać tej, która nas nie zadowala, bo jak pokazuje ankieta znalezienie nowego stanowiska zajmuje 41% respondentów tylko około miesiąca. Dla większości odpowiadających najważniejszym powodem, dla którego decydują się na podjęcie nowego zatrudnienia, są kwestie finansowe. Jednak nie jest to jedyny czynnik, bo ważna jest także reputacja firmy, do której decydują się aplikować (wskazało ją 18% ankietowanych) oraz możliwość rozpoczęcia pracy „od zaraz” (11%). Coraz częściej też przy poszukiwaniach korzystamy z pomocy agencji rekrutacyjnych. 20% zapytanych robi to regularnie, argumentując to tym, że dysponują one dużą liczbą ofert (51%) czy współpracują ze sprawdzonymi pracodawcami (28%). Inni decydują się na takie profesjonalne wsparcie, bo uważają, że ciężko znaleźć im pracę samem (17%) lub zależy im na elastycznym czasie zatrudnienia (4%).

Kwestionariusz pokazuje, że Polacy zupełnie inaczej i bardziej świadomie traktują swoją karierę zawodową niż kiedyś. Poszukiwanie pracy zajmuje nam mniej czasu, dlatego nie boimy się jej zmieniać i robimy to stosunkowo często.

Źródło: Wizerunkowo.com