Ciekawe rozwiązanie w tym zakresie przedstawiła ostatnio firma Interaction Associates wydając eBoook dotyczący udzielania informacji zwrotnej w miejscu pracy. Zawarte w nim insighty i wskazówki praktyczne, przeznaczone są do wdrożenia na każdym poziomie organizacji, od menedżerów najwyższego szczebla zaczynając, na stażystach kończąc. Informacje mają przechodzić w obu kierunkach na linii przełożony-podwładny, jak również między współpracownikami o tej samej pozycji w hierarchii.
Firma opracowała w tym celu pięć kroków, prowadzących do efektywnego przekazywania informacji zwrotnej, które nie budzą (jak tradycyjna coroczna ocena pracownicza) oporu wśród pracowników. Zaprojektowane rozwiązanie obejmuje podpowiedzi, jak:
- otrzymać feedback,
- przekazać takie informacje współpracownikom,
- wybrać odpowiedni moment na rozmowę,
- szef powinien ustosunkować się do przekazywanych informacji oraz
- zachować się w sytuacji, kiedy feedback jest niewystarczający.
 
Źródło: www.hrvendornews.com, stan z dnia 7 sierpnia 2014 r.