Tylko jedna trzecia (28%) menedżerów wyższego szczebla zauważa niekorzystny wpływ procesu wdrażania zmiany w firmie na pracowników. Dla odmiany, 41%  dyrektorów i niemal połowa osób w randze członka zarządu (47%) dostrzega trudności pracowników z wprowadzaną zmianą.

- Wielu czołowych przywódców i menedżerów nie zdaje sobie sprawy z tego, że proces zmiany i związane z nim uczucie zmęczenia, bardzo często powoduje obniżenie wydajności i zaangażowania pracownika. To właśnie w trakcie procesu zmiany w organizacji część pracowników zaczyna zastanawiać się nad zmianą firmy – wyjaśnia Tyler Durham, prezes firmy Ketchum, odpowiedzialny za zarządzanie zmianą, komunikację wewnętrzną i zaangażowanie pracowników.

Zobacz: Jak wrzucić wyższy bieg w zarządzaniu zmianą?

Badanie podkreśla nieocenioną rolę właściwej komunikacji wewnętrznej podczas zmiany oraz partycypacji pracowników w procesie, które muszą zastąpić sztywne zarządzanie pionowe polegające  głównie na wydawaniu poleceń i kontroli. Jasno sformułowany plan i cele (43%) oraz współdziałanie liderów przy opracowaniu i wdrożeniu zmiany (41%) zostały uznane za najskuteczniejsze metody, dzięki którym menedżerowie, a potem pracownicy, uwierzą i aktywnie wesprą wprowadzaną zmianę w organizacji.

Co ciekawe, menedżerowie odpowiedzialni za HR, komunikację czy rozwój firmy zdecydowanie częściej niż kadra zarządzająca innych działów, dostrzegali spadek motywacji, zaangażowania i produktywności pracowników podczas wdrażania zmiany.

Badanie „The Liquid Change” przeprowadzono wśród 513 przedstawicieli wyższej kadry menedżerskiej (w tym osób w randze zarządczej) na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji, Hiszpanii i Holandii. Więcej>>>